منبع تحت فشار یا مخزن انبساط واتس ساخت کشور ترکیه است البته این محصولات در ایران با نام تجاری ارس واتس در منطقه ویژه اقتصادی ارس نیز تولید می‌شود بنابراین منبع واتس به نوعی محصول مشترک کشور ایران و ترکیه به شمار می‌آید که با بالاترین استاندار روز دنیا با گواهی استاندارد ISO9001 تولید و در کشورهایی همچون ایران به فروش می‌رسد.

مخازن واتس با برخورداری از کیفیت و دوام بسیار بالا توانسته‌اند در میان مصرف کنندگان ایرانی جایگاه بالایی را کسب کنند و به عنوان با کیفیت‌ترین برند این محصولات شناخته شوند به طوری که هر خریداری که نیازمند مخزن تحت فشار در محیط است بدون شک به دنبال خرید مناسبت‌ترین و بهترین مدل منبع تحت فشار واتس نیز می‌باشد.

چرا باید از منبع تحت فشار استفاده کنیم؟

مزایای منبع تحت فشار واتس

در این مقاله به مزایای منبع تحت فشار واتس می‌پردازیم و به طور کامل بررسی می‌کنیم که این محصولات چه ویژگی‌هایی در بر دارند که به بهترین برند مخزن انبساط شهرت یافته‌اند.

چرا باید از منبع تحت فشار استفاده کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم مخازن واتس در مصارف مختلفی کارایی دارند، این مخازن به جهت تامین فشار سیال در مصارف کشاورزی، صنعتی، تجاری، اداری، خانگی، سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، سولار یا سیستم‌های خورشیدی استفاده می‌شوند.

بر طبق آمارهای موجود، شاید بیشترین مورد استفاده از مخازن تحت فشار، در ساختمان‌های مسکونی باشد. در واقع مسئله تامین آب مورد نیاز ساختمان‌ها، امروزه به یکی از دغدغه‌ها و مشکلات ساختمان‌های مرتفع تبدیل شده است، چرا که سیستم پمپاژ شهری عمدتا قادر است تا طبقه دوم ساختمان‌ها را پوشش دهد. برای آنکه پمپ و سایر تشکیلات لوله کشی با کیفیت و قدرت بیشتری، آب مورد نیاز طبقات بالاتر ساختمان را تامین کنند بایست از مخزن تحت فشار بهره‌مند باشند.

در این میان، منبع واتس بدون اغراق، بهترین انتخاب برای نصب در سیستم لوله کشی ساختمان‌ و سایر محیط‌هاست. در ساختار این مخازن از تکنولوژی روز ایتالیا استفاده شده به همین علت این برند مخازن انبساط، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. عمدتا خرید مخزن تحت فشار واتس در ایران به جهت کنترل فشار موجود در سیستم لوله کشی انجام می‌شود تا به کمک عملکرد صحیح آنها، طول عمر و دوام پمپ موجود در موتور خانه افزایش پیدا کند.

دفع ضربه کله قوچی ناشی از خاموش و روشن شدن پمپ، ثابت نگاه داشتن پمپ و امکان برداشت محدود آب توسط مصرف کننده و یا جبران نشتی جزئی سیستم با توجه به لیتراژ منابع و به تبع آن کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک و سر و صدای ناشی از روشن و خاموش شدن پمپ همگی دلایلی هستند تا با در نظر داشتن آنها به فکر خرید مخزن انبساط واتس باشید.

نحوه عملکرد منبع واتس

یکی از بزرگترین مزایای منبع تحت فشار واتس، افزایش طول عمر تجهیزات مکانیکی نظیر پمپ و سیستم لوله کشی است. منبع تحت فشار واتس پس از پمپ نصب شده و مقدار معینی از آب شهری را در خود ذخیره می‌کند. این منابع از یک سو به پمپ و از یک سمت به شبکه لوله کشی ساختمان‌ها متصل می‌شود. آب فشرده شده از طریق پمپ به منبع واتس وارد می‌شود.

نحوه عملکرد منبع واتس

نحوه عملکرد منبع انبساط

منبع مورد نظر بر حسب نوع ساختاری که دارد، دیافراگمی و یا تیوپی، فشار آب را افزایش می‌دهد. به این ترتیب در صورتی که شیر آب در یکی از طبقات باز شود، آب مورد نیاز از طریق منبع تحت فشار به شیر مورد نظر منتقل می‌شود. به این ترتیب برای هر بار باز و بسته شدن شیر دیگر نیازی نیست که پمپ روشن و خاموش گردد.

همین نحوه عملکرد منبع تحت فشار است که طول عمر پمپ را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. به طور کلی به منظور جلوگیری از بازگشت آب به سمت پمپ و ایجاد پدیده قوچ، در خط اتصال منبع و پمپ، شیر یک طرفه قرار می‌گیرد. این شیر از بازگشت جریان آب به سمت پمپ جلوگیری می‌کند.

مزایای منبع تحت فشار واتس

به طور کلی استفاده از منابع تحت فشار در سیستم‌های آبرسانی مزایای بسیاری به دنبال دارد که در ادامه به 5 مزایای منبع تحت فشار واتس می‌پردازیم.

۱- طراحی مناسب

همانطور که می‌دانید، عمدتا مخزن تحت فشار واتس در ایران درون موتورخانه‌های ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل ابعاد و اندازه این مخازن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کمپانی واتس این دسته از تجهیزات را به گونه‌ای طراحی کرده تا ضمن داشتن عملکردی مناسب، کمترین حجم از فضا را اشغال کنند.

۲- ظرفیت‌های گوناگون

تولید در ظرفیت‌های گوناگون یکی دیگر از مزایای منبع تحت فشار واتس است که می‌توان با در نظر داشتن وسعت فضا مدلی با مشخصات مناسب را تهیه نمود. به علاوه تنوع ظرفیت منبع‌های تولید شده توسط شرکت واتس سبب شده تا از این محصول بتوان در ساختمان‌هایی با تعداد طبقات کم یا زیاد استفاده کرد.

۳- استحکام بسیار بالا

از جمله مزایای منبع تحت فشار واتس در ایران می‌توان به استحکام بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. طراحی به خصوص منبع‌های واتس سبب شده تا این دسته از تجهیزات به طور قابل توجهی در برابر فشارهای داخلی از خود مقاومت نشان دهند.

مزایای منبع تحت فشار واتس

مخزن انبساط واتس

۴- متریال مقاوم

از دیگر خصوصیت‌ها و ویژگی‌های منبع واتس، می‌توان به متریال به کار رفته در آن‌ها اشاره کرد. همانطور که می‌دانید این دسته از تجهیزات به طور مستقیم در معرض رطوبت و خوردگی قرار دارند. به همین دلیل عمدتا کمپانی واتس در ساختار این دسته از منابع تحت فشار خود، از متریال‌های مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی استفاده کرده است.

۵- قیمت بسیار مناسب

به طور کلی قیمت مخزن تحت فشار واتس در ایران نسبت به سایر منابع مشابه موجود در کشور مناسب‌تر است. به طور کلی از آنجایی که این تجهیزات محصول مشترک ترکیه و ایران است، نسبت به مدل‌های مشابه موجود در بازار از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. این موضوع به خودی خود بزرگترین مزایای منبع تحت فشار واتس به حساب خواهد آمد.

چه چیزهایی طول عمر منبع تحت فشار را کاهش می‌دهد؟

با وجودآنکه مزایای منبع تحت فشار کم نیستند اما به هر روی طول عمر منابع تحت فشار موجود در موتورخانه‌ها، تحت تاثیر عوامل گوناگونی کاهش پیدا می‌کند. از جمله عواملی که سبب کاهش طول عمر منبع واتس می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- زنگ زدگی بدنه

همانطور که گفته شد، منبع تحت فشار عمدتا در تماس مستقیم با آب هستند. به همین دلیل احتمال زنگ زدگی در آن‌ها بسیار بالا است. اما شرکت واتس به منظور افزایش طول عمر محصولات خود، از متریال با کیفیت استفاده می‌کند‌. از طرفی به دلیل آنکه این منابع به صورت یکپارچه قالب گیری می‌شوند، احتمال زنگ زدگی و نشتی در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

۲- استهلاک

در فرآیند تولید مخزن تحت فشار واتس در ایران، از تیوپ استفاده می‌شود. این قطعات لاستیکی از لحاظ عملکردی دقیقا مشابه با دیافراگم عمل می‌کنند با این تفاوت که عمدتا طول عمر تیوپ‌ها کمتر تخمین زده می‌شود. در اثر افزایش و کاهش فشار مخزن تحت فشار واتس، تیوپ دائما و به طور نوسانی با دیواره داخلی تماس پیدا می‌کند.

این تماس سبب می شود تا به مرور زمان سطح داخلی دیواره آسیب دیده و زبری سطح آن افزایش پیدا کند. به این ترتیب پس از مدتی تیوپ در اثر برخورد با این سطح زبر آسیب دیده و پاره می‌شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز چنین پدیده‌ای در ساختار مخزن تحت فشار واتس خود، حتما به صورت دوره‌ای و هر سه ماه یکبار فشار موجود در سیستم تنظیم گردد.

نمایندگی واتس در اصفهان

انواع منبع تحت فشار واتس

۳- گل و لای و آلاینده‌های موجود در خطوط لوله کشی

از دیگر عواملی که در خرابی و کاهش طول عمر مخزن تحت فشار واتس در ایران نقش ایفا می‌کند، می‌توان به گل و لای موجود در سیستم لوله کشی اشاره کرد. این گل و لای و سنگ‌های همراه آن‌ها، با گذشت زمان در کف منبع تحت فشار رسوب می‌کند. رسوبات گل و لای که عمدتا در کف منبع تحت فشار ته نشین می‌شوند، دارای لبه‌های تیزی بوده و پس از مدتی تیوپ لاستیکی موجود در منبع تحت فشار را سوراخ می‌کند.

شرکت واتس برای جلوگیری از این پدیده عمدتا از فیلترهای به خصوصی استفاده می‌کند این فیلترها از ورود گل و لای و سنگ ریزه به درون منبع آب جلوگیری می‌کنند.

خرید منبع تحت فشار واتس از نمایندگی واتس در اصفهان

توصیه می‌کنیم به منظور خریداری محصولی با کیفیت و اصل حتما از مراکز فروش منبع واتس در ایران اقدام به خرید نمایید تا محصول خریداری شده شامل گارانتی خدمات این شرکت شود و در صورت بروز مشکل و رفع خرابی حاصله بتوانید به شرکت مرجع مراجعه کنید. مهنام پمپ نماینده فروش منبع تحت فشار یا مخزن انبساط واتس در اصفهان است که می‌توانید محصول مورد نیاز خود را بصورت حضوری یا غیر حضوری از این فروشگاه تامین کنید.

در مقاله پیش رو سعی داشتیم تا شما را با این محصول و لزوم استفاده از آن برای افزایش طول عمر تجهیزات آبرسانی، آشنا کنیم، در این میان مزایای منبع تحت فشار واتس را بر شمردیم و عواملی که طول عمر آن را کاهش می‌دهند را نام بردیم. با تحقیق و بررسی در خصوص عملکرد مخزن انبساط و خرید از مراکز معتبر همواره کالایی اصل را تهیه کنید تا لذت استفاده از آن دو چندان شود.

چرا باید از منبع تحت فشار استفاده کنیم؟

برای آنکه پمپ و سایر تشکیلات لوله کشی با کیفیت و قدرت بیشتری، آب مورد نیاز طبقات بالاتر ساختمان را تامین کنند بایست از مخزن تحت فشار بهره‌مند باشند.

منبع تحت فشار واتس چه مزایایی دارد؟

طراحی مناسب، ظرفیت گوناگون، استحکام بالا، متریال مقاوم، قیمت بسیار مناسب

چه عواملی طول عمر منبع تحت فشار را کاهش می‌دهد؟

زنگ زدگی بدنه، استهلاک، گل و لای و آلاینده‌های موجود در خطوط لوله کشی، از جمله عواملی هستند که طول عمر مخزن انبساط را کاهش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *