مقدمه

پمپ اونیکس از جمله تجهیزات پرطرفدار و پرکاربرد موجود در بازار است که به واسطه ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد، روز به روز به طرفداران آن ها افزوده می شود. این محصول، عمدتا در کشور چین تولید و طراحی شده است. طراحی پمپ های تولید شده توسط شرکت اونیکس به گونه ای است که بیشترین بازدهی را در کنار مصرف انرژی بسیار پایین به همراه داشته باشند. به طور کلی محصولات تولید شده توسط شرکت اونیکس از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. به این ترتیب استفاده از این تجهیزات در سیستم پمپاژ ساختمان ها می تواند تا حد زیادی هزینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری این تجهیزات را کاهش دهد‌. اما پمپ آب اونیکس چه ویژگی هایی دارد؟ پیش از خرید پمپ اونیکس باید به چه نکاتی توجه نمود؟

ویژگی های پمپ اونیکس

ویژگی های پمپ اونیکس

به طور کلی در فرآیند طراحی و تولید پمپ های تولید شده توسط تکنولوژی اونیکس، آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. به همین دلیل ویژگی ها و قابلیت های این دسته از تجهیزات بسیار بیشتر از سایر پمپ های موجود در بازار است. از جمله ویژگی های پمپ اونیکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوسته آب بند و مقاوم

از جمله مهمترین مشخصه های پمپ های تولید شده توسط شرکت اونیکس، پوسته آب بندی است که این شرکت در طراحی پمپ های خود در نظر گرفته است. این پوسته به گونه ای طراحی شده است که فشار بالای موجود در پمپ را به خوبی تحمل کرده و دچار آسیب دیدگی نشود. از طرفی این پوسته در برابر نشت سیال مقاومت بسیار خوبی نشان داده و به همین دلیل پمپ های تولید شده توسط شرکت اونیکس پایداری و دوام بسیار خوبی را از خود نشان داده اند.

از دیگر ویژگی های پوسته به کار رفته در پمپ اونیکس می توان به متریال به کار رفته در آن اشاره کرد. به طور کلی متریال تشکیل دهنده پوسته پمپ تولید شده توسط کمپانی اونیکس ضمن داشتن استحکام بسیار بالا در برابر رطوبت و خوردگی نیز از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. به همین دلیل عمدتا تجهیزات تولید شده توسط این شرکت از دوام و پایداری بسیار مناسبی برخوردار هستند.

قدرت مناسب

از جمله مهمترین ویژگی ها و مشخصات پمپ آب اونیکس می توان به قدرت و توان الکتروموتور به کار رفته در آن اشاره کرد. به طور کلی الکتروموتور های به کار رفته در پمپ های تولید شده توسط شرکت اونیکس توسط شرکت ها و کمپانی های مطرح موجود در دنیا طراحی و تولید شده است. به همین دلیل تمامی محصولات تولیدی این شرکت از دوام و پایداری بسیار زیادی برخوردار هستند. قدرت الکتروموتور به کار رفته در پمپ های اونیکس سبب شده تا این پمپ ها بتوانند حجم آب بسیار زیادی را در طول مسیر های طولانی به راحتی جابجا کنند و در طول این فرایند با مشکلی روبرو نشوند.

پره های با دوام

از دیگر مشخصات پمپ آب اونیکس، پره های به کار رفته در آن اشاره کرد. به طور کلی پره های به کار رفته در این دسته از تجهیزات قادر هستند فشار آب موجود در شبکه لوله کشی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. از طرفی متریال به کار رفته در پره های موجود در این پمپ ها در برابر خوردگی ناشی از برخورد قطرات آب مقاوم هستند. به همین دلیل عموما پمپ اونیکس نسبت به سایر مدل های موجود در بازار به تعمیرات بسیار کمتری نیاز دارد.

چگونه طول عمر پمپ آب اونیکس را افزایش دهیم؟

اگر چه پمپ اونیکس از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است اما نحوه نگهداری از آن هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که از پمپ به درستی نگهداری نشود، پمپ مورد نظر پس از مدتی دچار آسیب دیدگی شده و کارآیی آن به شدت کاهش پیدا می کند. به همین منظور عموما توصیه می شود که در فرآیند تعمیر و نگهداری پمپ اونیکس تلاش مناسبی صورت پذیرد. از جمله نکاتی که در زمینه افزایش طول عمر پمپ های آبی باید در نظر گرفته شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طول عمر پمپ آب اونیکس

استفاده از گیج های فشار

از جمله مهمترین تجهیزات جانبی که در طول عمر پمپ اونیکس تاثیر گذار هستند، گیج های فشار هستند. این گیج ها به گونه ای طراحی شده اند که فشار ورودی و خروجی سیستم را به خوبی مورد ارزیابی قرار داده و اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد قرار می دهند. عموما گیج های فشار ارزان قیمت هستند اما استفاده از آن ها می تواند طول عمر پمپ خانگی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. به طور کلی بر حسب شرایط کارکرد پمپ، گیج های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این گیج ها ویژگی های به خصوصی دارند. اما توصیه می شود که یک گیج در مسیر مکش و یک گیج در مسیر تخلیه پمپ قرار داده شود تا به این واسطه امکان ارزیابی صحیح عملکرد پمپ افزایش پیدا کند.

منحنی مشخصه پمپ

از دیگر عوامل بسیار مهمی که در طول عمر پمپ اونیکس تاثیر گذار است، می توان به منحنی مشخصه پمپ اشاره کرد. عموما در این منحنی اطلاعاتی از قبیل بازدهی، دبی و هد پمپ تعیین شده است. در واقع این منحنی عنوان می کند که پمپ طراحی شده در چه دبی هایی و در چه ارتفاع هایی عملکرد مناسبی را از خود نشان داده و در هر دبی و هد چه بازدهی دارد. بنابراین توصیه می شود که پیش از خرید پمپ اونیکس حتما دبی، هد و بازدهی پمپ در نظر گرفته شود. چرا که منحنی مشخصه هم در عملکرد و هم در قیمت پمپ اونیکس تاثیرگذار است. در صورتی که برای یک ساختمان با ارتفاع و دبی زیاد پمپی با بازدهی نامناسب انتخاب گردد، پمپ مورد نظر پس از مدتی دچار آسیب دیدگی شده و به این ترتیب طول عمر آن به شدت کاهش پیدا می کند.

انواع پمپ آب تولید شده توسط شرکت اونیکس

به طور کلی پمپ اونیکس دارای انواع متفاوتی بوده و هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. از جمله انواع پمپ های تولید شده توسط برند اونیکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع پمپ آب تولید شده توسط شرکت اونیکس

  • پمپ آب بشقابی یک اسب بخار
  • پمپ آب بشقابی یک اسب بخار پروانه با کالیت
  • پمپ آب بشقابی ۱.۵ اسب بخار
  • پمپ آب بشقابی ۲ اسب بخار
  • پمپ آب نیم اسب تک فاز
  • پمپ آب یک اسب بخار جتی
  • و…

مهنام پمپ با دارا بودن نمایندگی پمپ آب اونیکس در اصفهان و نیز سال ها تجربه در زمینه فروش این پمپ در اصفهان و ایران، همواره بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان گرامی قرار داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *