در این مقاله می‌خواهیم بهترین پمپ کفکش ایرانی در سال 1402 را به شما معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید پمپ کفکش یکی از انواع پمپ است که کار کفکشی سیالات را بر عهده دارند. به عبارت دیگر این پمپ‌ها برای کشیدن مایعات و سیالات مختلف از کف محیط یا محفظه طراحی شده‌اند. مایعات تمیز همچون آب و سیالاتی با ذرات معلق یا دارای کمی شن و ماسه را می‌توان با دستگاه کف کش به راحتی از کف محیط بیرون کشید.

کشیدن آب از کف استخر

کشیدن آب از کف استخر، چاه یا حوضچه، تخلیه پساب‌ها از فاضلاب و غیره مثال‌هایی برای استفاده از پمپ کفکش هستند. طبیعی است که با وجود ابزارهای مدرنی همچون پمپ کفکش حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، صنایع غذایی و حتی مصارف خانگی راحت‌تر اموری این چنین را به انجام می‌رسانند و می‌توان گفت بدون آنها زندگی و چرخ صنعت و تولید از حرکت باز خواهد ایستاد.

اگر به پمپ کفکش لجنکش نیاز داشته باشید حتما زمان خرید متوجه خواهید شد که برندها و شرکت‌های بسیاری این دستگاه کاربردی را تولید کرده‌اند. در این موقعیت اگر شناختی از برندها نداشته باشید حتما در انتخاب آنها دچار سردرگمی خواهید شد. در میان انتخابتان قطعا در خرید پمپ کفکش ایرانی و خارجی نیز دچار تردید می‌شوید.

پمپ کفکش ایرانی بهتر است یا خارجی؟

کدام پمپ کفکش ایرانی کیفیت بالاتری دارد؟

آیا پمپ کفکش ایرانی ارزش خرید دارد؟

اینها سوالاتی هستند که شاید در زمان انتخاب به ذهن شما هم خطور کند اما با مطالعه این مطلب دیگر سردرگمی از بابت خرید پمپ کفکش نخواهید داشت چرا با یکی از بهترین‌های آن آشنا می‌شوید.

پمپ کفکش ایرانی بهتر است یا پمپ کفکش خارجی؟

پمپ کفکش ایرانی

در حال حاضر ممکن است پمپ کفکش خارجی در بازار صنعتی ایران به سختی یافت شود و اگر هم موفق به پیدا کردن آن شوید با قیمت بسیار بالای آن مواجه خواهید شد. از طرفی دیگر خرید پمپ خارجی هیچ پشتوانه‌ای ندارد چرا که شرکت‌های گارانتی کننده و خدمات پس از فروشی برای آنها وجود ندارد. بنابراین شما با هزینه‌ای گزاف صاحب پمپ کفکشی می‌شوید که هیچ خدمات پس از فروشی در آینده برای آن پیدا نخواهید کرد.

در خرید ابزار آلات صنعتی بهتر است کالایی با پشتوانه انتخاب شود تا در صورت تعمیر یا خرابی شرکت گارانتی کننده بتواند در استفاده بهتر از آن به شما کمک کند. در نتیجه می‌توان گفت خرید پمپ کفکش ایرانی، خرید مطمئن‌تری نسبت به خرید پمپ کفکش خارجی است.

بهترین پمپ کفکش ایرانی کدام است؟

اگر کمی در این زمینه تحقیق و جستجو کرده باشید حتما با کفکش توان تک مواجه شده‌اید. کیفیت بالای این کفکش‌ها، وجود شرکت تولید کننده معتبر و خدمات پس از فروش عالی آن سبب شده تا بتوان کفکش توان تک را بهترین پمپ کفکش ایرانی معرفی کرد.

کفکش توان تک، اولین تولید کننده کفکش تک فاز در ایران است که با سال‌ها سابقه توانسته اعتماد خریداران بسیاری را از آن خود کند. کفکش توان تک با تولید و ارائه محصولات مختلف توانسته است تا در حوزه صنعت و هم در مصارف خانگی به راحتی بتوانید از این محصولات بهترین استفاده را داشته باشید.

معرفی شرکت توان تک، تولید کننده برتر پمپ کفکش ایرانی

تولید کننده برتر پمپ کفکش ایرانی

شرکت توان تک در سال ۱۳۶۲ برای نخستین بار با طراحی و تولید یک پمپ کفکش، کار تولیدی خود را آغاز کرد. این شرکت با هدف تولید ابزارآلات صنعتی، کشاورزی و تولید و عرضه انواع پمپ آب با کیفیت و کاربردی تاسیس شد. در ابتدای کار شرکت توان تک، تولید محصولات محدود به چند مدل بود اما رفته رفته مهندسان و کارشناسان این شرکت، طی تحقیقات گستره نیاز بازار را دریافته و محصولات خود را ارتقا دادند تا تمامی تولیدات این شرکت با استاندارهای معتبر روز همخوانی داشته و در صنایع مختلف کارآمد و کاربردی باشد.

اهمیت به تولیدات با کیفیت سبب شده تا تولید محصولات توان تک از حالت کارگاهی خارج شده و به تولید انبوه و متنوع کارخانه‌ای برسد. در این جهش، تنوع و کیفیت محصولات به طور چشم گیری افزایش یافت تا بدان جا که این محصولات بازار مناسبی در میان مصرف کنندگان خانگی و صنعتی پیدا کردند.

شرکت توان تک جم هم اکنون با بکارگیری پیشرفته‌ترین ماشین آلات صنعتی، بهترین سیستم‌های نرم افزاری، نیروهای کارآمد و متخصص، دانش فنی روز دنیا و بکارگیری استانداردهای بالای جهانی، رو به توسعه بوده و با هدف بهره‌وری در حال تولید می‌باشد.

انواع پمپ کفکش توان تک

تنوع محصولات و مدل‌های پمپ کفکش توان تک سبب شده تا شما بتوانید بسته به حوزه فعالیت خود، یک پمپ کفکش مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. پمپ‌های کفکش توان تک در سری‌های مختلفی تولید شده‌اند که هر یک از این سری‌ها شامل مدل‌های مختلفی هستند که به صورت تک فاز، سه فاز، پروانه تک کانال، پروانه چند کانال، فلوتر دار، بدون فلوتر، مناسب آبهای کثیف و غیره ارائه می‌شوند. به طور کلی می‌توان پمپ کفکش لجنکش توان تک را به 7 سری تقسیم بندی کرد:

انواع پمپ کفکش توان تک

  1. پمپ کفکش صنعتی TMK
  2. پمپ کفکش صنعتی TPD
  3. پمپ کفکش صنعتی و خانگی TPT6
  4. پمپ کفکش فاضلابی TPC
  5. پمپ کفکش خانگی TMR4
  6. پمپ کفکش خانگی TMR6
  7. پمپ کفکش فاضلابی صنعتی TPB

جنس پروانه در پمپ‌های کفکش از اهمیت ویژه برخوردار است. توان تک با توجه ویژه به این نکته پمپ‌های کفکشی طراحی کرده است که همگی از بدنه و پروانه‌ای مقاوم تشکیل می‌شوند. پروانه استیل، پروانه استیل و برنز، پروانه چدن و پروانه votex متریالی هستند که در انواع پمپ کفکش توان تک استفاده شده‌اند.

مزایای پمپ کفکش توان تک، بهترین پمپ کفکش ایرانی

بدیهی است که هر محصولی مزیت‌ها و معایبی به همراه داشته باشد. اینکه پیش از خرید کالا، از مزایا و معایب آن با خبر باشید به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتر ودقیق‌تری پیش رو داشته و از سویی دیگر با دستگاه آشنایی نسبی پیدا کنید.

اگر چه ممکن است کفکش توان تک نیز به عنوان بهترین پمپ کفکش ایرانی دارای ایرادات و معایبی باشد اما به جرات می‌توان گفت که مزایای این پمپ‌های از معایب آنها بسیار بیشتر خواهد بود. ما در یک لیست مزایای پمپ کفکش توان را برشمردیم تا در یک نگاه بتوانید آشنایی جزئی از امکانات ارائه شده این کالا داشته باشید.

مزایای ذکر شده در تمام مدل‌های پمپ کفکش توان تک وجود داشته اما برخی از این موارد مختص به مدل‌های خاصی از این کفکش‌هاست.

مزایای پمپ کفکش توان تک

  • مصرف انرژی پایین
  • ضد آب تا عمق 20 متر
  • تحمل دماهای مختلف (40 تا 60 درجه سانتی‌گراد)
  • جنس بدنه مقاوم
  • دارای پروانه‌ای بادوام
  • راندمان و آبدهی بالا
  • دارای الکتروموتور تک فاز و سه فاز
  • شامل الکتروموتور ساده و فلوتردار
  • مناسب آبهای تمیز و کثیف
  • مناسب تخلیه فاضلاب‌های صنعتی (کفکش TPB)
  • امکانات حفاظتی و امنیتی
  • عایق بندی اصولی دستگاه

نقش فلوتر در پمپ کفکش چیست؟

همانطور که می‌دانید پمپ کفکش یا پمپ EPS از جمله پمپ‌های مستغرق است. در این پمپ‌ها از آب بندی مکانیکی استفاده می‌کنند تا آب به داخل موتور نفوذ نکند. اما نحوه کار این پمپ‌ها به این صورت است که در صورت خشک کار کردن (بیرون بودن از سیال) الکتروموتور آنها دچار سوختگی خواهد شد. به همین منظور جهت جلوگیری از تخریب دستگاه، برخی از مدل‌های دارای فلوتر یا سنسور تشخیص سطح سیال می‌باشند.

کفکش‌های فلوتردار برای کنترل سطح سیال و جلوگیری از کارکردن بیش از حد موتور کفکش طراحی شده‌اند. نحوه کار پمپ‌های مستغرق فلوتردار به این صورت است که هنگامی که سطح آب پایین بیاید به فرمان فلوتر، جریان برق قطع شده و پمپ از کار می‌ایستد و هنگامی که سطح آب بالاتر از پمپ بیاید به فرمان فلوتر، جریان برق وصل شده و پمپ مجدد شروع به کار می‌کند.

فلوتر یا اتومات بر روی پمپ قابل نصب است. در صورتی که پمپ کف کش خریداری شده بدون فلوتر باشد می‌توان در صورت تمایل فلوتر را جداگانه خریداری و بر روی پمپ نصب نمود. استفاده از فلوتر یا اتومات مانع از سوختن پمپ خواهد شد.

در کجاها می‌توان از پمپ کفکش استفاده کرد؟

پمپ کفکش کاربردهای بسیاری در صنایع تولیدی، صنعتی، کشاورزی، پرورشی، ساختمانی و خانگی دارد. اما اگر در یک می‌خواهید بدانید این پمپ‌ها در کدام فضاها کاربرد دارند به لیست زیر نگاه کنید. همانطور که مشاهده خواهید کرد این پمپ‌ها قابل استفاده در تمام زمینه‌ها هستند و کمک می‌کنند تا سرعت و نحوه انجام کارها بیشتر و بهتر صورت پذیرد.

پمپاژ آب‌های صاف و گل آلود

  • پمپاژ آب‌های صاف و گل آلود
  • تخلیه لجن‌های مخلوط با آب
  • تخلیه پساب‌های باران
  • تخلیه مایعات دارای هوا و گاز
  • پمپاژ فاضلاب‌های فعال
  • صنایع چرم سازی
  • صنایع کاغذ و چوب
  • صنایع ساختمانی
  • انتقال آب یا سیالات در صنایع غذایی
  • فواره‌های حوض
  • لجن کشی فاضلاب‌هایی با الیاف بلند
  • صنایع کشاورزی و مزارع پرورش ماهی
  • آبیاری باغ‌ها و گلخانه‌ها
  • لجن کشی استخرها، چاه‌ها و مخازن
  • تخلیه چاه‌ها توسط شرکت‌ها

نکات مهم در خرید بهترین پمپ کفکش ایرانی

برای انتخاب و خرید بهترین پمپ کفکش ایرانی باید نکاتی را به هنگام انتخاب در نظر داشت تا محصول خریداری شده بیشترین کارایی را در فضای ما داشته باشد.

ارتفاع محل مورد نظر

ارتفاع یا هد مهم‌ترین عامل در انتخاب پمپ کفکش است. ارتفاع، نهایت ارتفاعی است که یک پمپ می‌تواند سیال را پمپاژ نماید. بهتر است در زمان انتخاب مدل کفکش، مدلی را برگزینید که ارتفاع یا هد آن از ارتفاع مورد نیاز شما بیشتر باشد. به عبارت دیگر اگر ارتفاع مورد نیاز شما 35 متر است کفکشی انتخاب کنید که ارتفاع یا هدی 45 تا 50 متر داشته باشد.

قطر خروجی

قطر لوله خروجی نیز عاملی بسیار مهم است چرا که به صورت مستقیم به آبدهی پمپ کفکش مرتبط است. باید با توجه به حجم آب موجود و همچنین زمان مورد نیاز جهت تخلیه آب، قطر لوله و به تبع آن قطر خروجی کف کش را انتخاب کرد. نکته حائز اهمیت درباره قطر خروجی کفکش این است که نباید سایز خروجی به کمک تبدیل تغییر کند چرا که این امر سبب فشار به موتور و در نهایت سوختن آن می‌شود. بهتر است اگر مجبور به تغییر خروجی کفکش شدیم، ابتدا به اندازه حدودا 1.5 متر با سایز اصلی خود کفکش لوله گذاری شود و از آنجا به بعد تغییر قطر انجام پذیرد. ارتفاع با میزان آبدهی رابطه معکوس دارد.

برق

پمپ‌ها معمولا از برق متناوب تغذیه می‌کنند و بسته به توان موتور مورد نیاز کف کش (که معمولا در سایز های بزرگ توان‌های بالایی نیاز دارند ) از برق سه فاز یا تک فاز استفاده می‌کنند. کف کش 12 ولت ، کف کش 24 ولت ، کف کش 110 – 120 ولت ، کف کش 220-240 ولت و کف کش 380 – 400 ولت در ایران بیشترین مصرف را دارند.

خرید بهترین پمپ کفکش ایرانی

قطع کننده

به طور کلی می‌توان کفکش‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که پس از انتقال حجم مشخصی از آب به طور خودکار متوقف شود. برای این کار می‌توان از تابلو برقی برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما در حالت ساده‌تر می‌توان از قطع کن‌های برقی که در اصطلاح به آن‌ها شناور و یا فلوتر گفته می‌شود بهره برد.

فلوترها در سایزهای محدودی بر روی کف کش‌ها آپارات می‌شوند و مکانیزم عملکرد آن‌ها به گونه ایست که پس از اینکه سطح آب تا حد مشخصی پایین آمد به طور خودکار کف کش را خاموش می‌کند. در مکان‌هایی که حجم آب محدود است و امکان دارد پس از مدتی آب تمام شود و کف کش با کارکرد خشک بسوزد بهتر است از کفکش‌های فلوتر دار استفاده کرد. کفکش‌ها معمولا به صورت ساده و یا فلوتردار تولید می‌شوند که می‌توان کفکش‌های ساده را نیز فلوتردار کرد.

خرید بهترین پمپ کفکش ایرانی به صورت آنلاین

اگر می‌خواهید صاحب بهترین پمپ کفکش ایرانی شوید، در سایت مهنام پمپ می‌توانید مدل‌های پر فروش کفکش توان تک را به طور دقیق مشاهده کرده و قیمت این مدل‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. چنانچه در پروسه انتخاب مدل نیاز به راهنمایی بیشتر دارید کارشناسان مهنام پمپ آماده ارائه بهترین راهنمایی به شما هستند.

با کفکش توان تک، بهترین پمپ کفکش ایرانی کارها با سرعت و به راحتی انجام خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *