پمپ آب و نحوه انتخاب آن|پمپ آب اصفهان  شکل۱: پمپ آب و نحوه انتخاب آن

 

 تولید کننده برتر پمپ آب در جهان

پمپ آب از جمله پر استفاده ترین محصولات تولید شده توسط کارخانجات مختلف است که مصارف بسیار گوناگونی دارد. به طور کلی از پمپ آب در بسیاری از لوازم خانگی، خودرو ها و صنعت استفاده می شود. همچنین به علت رشد جمعیت شهر ها و افزایش ارتفاع ساختمان ها امروزه از پمپ آب برای جابجایی و تامین آب طبقات بالایی نیز استفاده می شود. ایم دسته از تجهیزات با توان ها و قدرت های گوناگونی طراحی شده اند و هر یک کاربرد ویژه ای دارند. اما:

 

چگونه می توان یک پمپ مناسب را انتخاب کرد؟

نحوه انتخاب پمپ آب خانگی مناسب

همانطور که گفته شد، پمپ آب خانگی از جمله تجهیزاتی است که امروزه با توجه به رشد چشمگیر جمعیت و افزایش ارتفاع ساختمان ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما انتخاب یک پمپ آب مناسب با توجه به تنوع تولیدات کارخانه ها امروزه به یک چالش اساسی تبدیل شده است. از جمله عواملی که پیش از تولید پمپ آب خانگی باید به آن توجه گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان حجم آب مورد

به طور کلی میزان حجم آبی که توسط پمپ باید جابجا شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر پمپ قادر است حجم معینی از آب را جابجا کند. این حجم که تحت عنوان دبی پمپ شناخته می شود، عمدتا در مشخصات پمپ ذکر می گردد.

ارتفاع آبی که باید توسط پمپ تامین گردد

از دیگر عواملی که پیش از انتخاب یک پمپ خانگی باید به آن توجه گردد، مسافتی است که باید توسط پمپ آب طی شود. به طور کلی عوامل مختلفی در کاهش فشار آب موجود در لوله کشی ها تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اصطکاک موجود در لوله ها ( افت های اصلی)
• شیر ها و اتصالات موجود در مسیر لوله کشی ( افت های فرعی)

 

به این ترتیب حتی اگر مسیر لوله کشی شده فاقد هر گونه شیر و اتصالات باشد باز هم به دلیل وجود اصطکاک در لوله ها، آب ارسال شده توسط پمپ دچار افت فشار می شود. به طور کلی میزان ارتفاعی که پمپ می تواند آب مورد نیاز ساختمان ها را جابجا کند تحت عنوان هد پمپ شناخته شده و در قسمت مشخصات پمپ ذکر می گردد.

تولید کنندگان پمپ آب خانگی|پمپ آب اصفهان

شکل۲: تولید کنندگان پمپ آب خانگی

 

برند تولید کننده پمپ

به جرات می توان گفت یکی از مهمترین عواملی که پیش از انتخاب پمپ آب مناسب باید به آن توجه گردد، برند تولید کننده پمپ است. به طور کلی هرچه برند معتبر تری برای خرید انتخاب شود، پمپ از طول عمر بیشتری برخوردار خواهد بود. چرا که برند های معتبر امتحان خود را پس داده و همواره محصولات با کیفیتی را روانه بازار می کنند. در ادامه به معرفی چند برند معتبر در زمینه تولید انواع پمپ خانگی خواهیم پرداخت.

 

برندهای تولید کننده پمپ آب در سراسر جهان

شرکت Wilo

گروه تولیدی Wilo یکی از تولیدکنندگان بزرگ در جهان و پیشرو در زمینه تولید انواع پمپ های پیشرفته است. این گروه تولید که در سال ۱۸۷۲ میلادی تاسیس شد، دارای دفتر مرکزی در دورتموند آلمان است. محصولات تولید شده در این شرکت عمدتا در ساختمان های تجاری و مسکونی، فاضلاب های شهری و صنعتی، آتش نشانی ها، تامین آب آشامیدنی، آبیاری، حمل و نقل پسماند و غیره استفاده می شود. به طور کلی شرکت wilo سعی دارد که با تولید انواع پمپ آب با کارایی بسیار بالا و مصرف برق بسیار کم، سعی کرده که بهترین محصولات را در اختیار مردم قرار داده و همواره تصمیم دارد برای افزایش کیفیت پمپ ها چالش ها و مشکلات پیش رو را از سر راه بردارد.

 

شرکت ETEC

شرکت ETEC یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید انواع پمپ آب است که از اواخر دهه ۱۹۸۰ با انقلابی در زمینه طراحی انواع پمپ های با دبی بالا، وارد بازار رقابتی در جهان شد. به طور کلی محصولات تولید شده توسط کمپانی ETES عمدتا برای مصارف کشاورزی، صنعتی، ساختمانی، خارج کردن آب از چاه ها و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. شرکت ETEC علاوه بر آنکه طبق روال خود پمپ هایی را روانه بازار می کند، می تواند پمپ هایی را متناسب با نیاز مشتریان خود طراحی کرده و به آن ها عرضه کند. به طور کلی کیفیت و کارایی پمپ آب تولید شده توسط ETEC سبب شده تا این شرکت حرف های زیادی در زمینه پمپ های آبی داشته باشد.

 

شرکت Grundfos

به جرات می توان گفت یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده پمپ آب در جهان، کمپانی Grundfos است. این شرکت با دارا بودن بیش از ۱۶۰۰۰ پرسنل و تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون واحد پمپ در سراسر جهان به یک شگفتی بدل شده است. در حال حاضر این شرکت در بیش از ۵۶ کشور دنیا حضور فعال دارد. محصولات تولید شده توسط کمپانی Grundfos در کوچکترین روستا ها و نیز بزرگترین آسمان خراش ها در سراسر دنیا به فروش می رسد و همین تنوع محصول باعث شده که این شرکت به یکی از کمپانی های شناخته شده در سراسر جهان تبدیل شود.

 

پمپ آب پنتاکس|پمپ آب اصفهان

شکل۳: پمپ آب پنتاکس

 

شرکت Pentax

است‌. این شرکت با بهره گیری از مهندسین مجرب و توانمند، اقدام به تولید پمپ های آبی پیشرفته ای کرده است که نه تنها نیاز صنایع گوناگون از جمله ساختمان سازی را برطرف کنند‌، بلکه بازده بسیار بالایی داشته و به این ترتیب مصرف برق آن بسیار کم است. این شرکت که در سال ۱۹۹۰ میلادی در ایتالیا تاسیس شد، انواع پمپ های آبی از قبیل پمپ های بشقابی، جتی، تک پروانه و غیره را روانه بازار کرد. البته لازم به ذکر است که اکثر محصولات تولید شده توسط این شرکت، مونتاژ کشور چین هستند.

 

شرکت Calpeda

از جمله معتبر ترین شرکت های تولید کننده پمپ آب در جهان، شرکت Calpeda است. این شرکت که در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد، علاوه بر تولید انواع پمپ آب از قبیل پمپ آب بشقابی، پروانه ای و غیره اقدام به ارائه خدمات نیز کرده است. به طور کلی شرکت Calpeda خدماتی از قبیل تعمیر، نگهداری و به طور کلی سرویس انواع پمپ آب خانگی و صنعتی را ارائه می دهد. علاوه بر آن، این شرکت اقدام به تولید و ارائه انواع لوازم یدکی پمپ ها کرده که به این ترتیب بسیاری از نیاز های مردم را برطرف کرده است. این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت و با دوام همواره به یکی از محبوب ترین شرکت های تولید کننده پمپ و لوازم یدکی پمپ آب تبدیل شده است.

شرکت Ebara

یکی از قدیمی ترین کمپانی های تولید کننده پمپ آب در سراسر جهان، شرکت Ebara است. این شرکت که در سال ۱۹۱۲ میلادی وارد بازار رقابتی پمپ های آب خانگی شد، در کشور ژاپن تاسیس گردید. اما با توجه به تنوع و کیفیت بالای محصولاتی که داشت، به سرعت به یک چهره جهانی تبدیل شده و در ۱۷ کشور جهان نمایندگی هایی را ایجاد کرد. به طور کلی یکی معتبر ترین نمایندگی های شرکت Ebara در ایتالیا فعالیت می کند که همواره محصولات با کیفیت و با طول عمر زیادی را روانه بازار کرده است. از جمله محصولات این کمپانی محبوب می توان به پمپ های بشقابی، جتی، دو پروانه ای، لجن کش و غیره اشاره کرد.

شرکت مهنام پمپ با سال ها تجربه در زمینه فروش انواع پمپ آب خانگی این افتخار را دارد که نمایندگی رسمی انواع برندهای معتبر جهانی از قبیل پمپ آب پنتاکس، ابارا و غیره را در اصفهان و ایران دارد.

2 فکر در مورد “ تولید کننده برتر پمپ آب در جهان

  1. مسعودسلاجقه گفت:

    سلام آیا پمپی که بتواندیک متر مکعب درثانیه رابه فاصله۳۰۰مترمنتقل کندمیتوانیدتولیدکنید قیمت چنداست

    1. رضا نمازی گفت:

      سلام با عرض ادب
      برای مشاوره با کارشناسان فروشگاه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *