اگر برای خرید پمپ آب یا هر موتور پمپ دیگری کمی جستجو کرده باشید حتما نام لئو را به تکرار دیده یا شنیده‌اید. حتی در بازار لوازم و تجهیزات صنعتی، لئو را بهترین پمپ چینی می‌شناسند. قطعا این برند ویژگی‌ها و امکاناتی در پمپ‌های خود قرار داده که بسیاری آن را بهترین مارک پمپ چینی می‌خوانند. در این مقاله تلاش داریم یک راهنمای خرید پمپ لئو را در  اختیار شما قرار دهیم تا با این برند بیشتر آشنا شوید، انواع پمپ لئو را بشناسید، مشخصات و ویژگی‌های هر یک از انواع آن را بدانید، سپس اگر تصمیم به خرید پمپ لئو دارید با آگاهی و شناخت بیشتری اقدام به انتخاب و خرید بهترین و مناسب‌ترین مدل آن کنید.

همانطور که می‌دانید پمپ‌ها دیگر جزو جدایی ناپذیر زندگی ما محسوب می‌شوند. چه در صنایع و چه در مصارف خانگی و مسکونی این دستگاه‌ها نقش بسیار پر رنگ و حیاتی را ایفا می‌کنند. وجود پمپ‌هاست که کمک می‌کند چرخ صنایع مختلف بچرخد تا ما بدون دغدغه و دشواری به آب شرب با فشار مناسب دسترسی داشته باشیم.

به بیانی دیگر پمپ یک دستگاه یا وسیله مکانیکی است که جابه‌جایی و انتقال آب، انواع مایعات و سیالات را از نقطه‌ای به نقطه دیگر، از ارتفاع بالاتر یا پایین‌تر با فشار مناسب، میسر می‌کند.

آشنایی با پمپ لئو | پمپ لیو ساخت کجاست؟

پمپ لیو ساخت کجاست

گروه صنعتی لئو، یک شرکت ملی پیشرفته در شنژن چین است. این مجموعه، در واقع اولین شرکت بورسی در صنعت پمپ آب در چین بوده که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرده است. هم اکنون نیز پمپ‌های این شرکت به بیش از ۱۴۰ کشور و منطقه در دنیا فروخته می‌شوند و نقش مهمی در حفظ منابع آب و انرژی این مناطق ایفا می‌کنند.

کشورها و مناطقی که پمپ آب لئو و سایر محصولات این شرکت در آنها ارائه و به فروش می‌رسد:  اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و جنوبی، جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، آفریقا، اقیانوسیه و…

این شرکت از آغاز تا کنون با فناوری و تکنولوژی‌های پیشرفته در تحقیق، توسعه، طراحی و در نهایت ساخت پمپ آب کارآمد و کاربردی توانسته است به خوبی بدرخشد و به شهرت جهانی دست یابد.

در ویدیوی زیر می‌توانید با روند ساخت پمپ لئو آشنا شوید. ساخت و اسمبل انواع پمپ لئو تماما بصورت اتوماتیک انجام می‌شود به این معنی که در خط تولید این محصولات، به ندرت دخالت انسانی را مشاهده می‌کنیم و در واقع ربات‌ها کار اصلی ساخت پمپ‌ها را بر عهده دارند. بهره‌مندی از خط تولید تمام اتوماتیک نشان از خطای اندک در تولید و معیوبی نادر دستگاه‌های این برند چینی دارد که در نهایت محصولاتی با سطح کیفی و استاندار بالا را در اختیار مصرف کنندگان جهانی قرار خواهد داد.

ویدیوی معرفی برند لئو

انواع پمپ لئو | 10 نوع پمپ مختلف

لئو از جمله برندهای تولید پمپ است که محصولات مختلفی را طراحی و روانه بازار جهانی کرده است. پمپ‌های این شرکت در زمینه و کاربری‌های گوناگونی چون خانگی، صنعتی، تاسیساتی و استخری مورد استفاده قرار می‌گیرند و عملکرد بسیار خوبی در این زمینه‌ها از خود نشان داده‌اند. به طور کلی می‌توان انواع پمپ لئو را به موارد زیر نام برد:

انواع پمپ لئو

  1. پمپ استخری
  2. پمپ طبقاتی
  3. پمپ بشقابی
  4. پمپ خود مکش
  5. پمپ محیطی
  6. پمپ جتی
  7. پمپ آب نما
  8. پمپ سیرکولاتور
  9. پمپ سانتریفیوژ
  10. پمپ کفکش

برای خرید پمپ لئو لازم است تا ضمن شناخت انواع آن و نوع کاربری که ارائه می‌دهند از ویژگی هر یک نیز شناخت کافی داشت تا در نهایت بتوان با توجه به نیاز محیط، یک مدل مناسب از پمپ لئو را انتخاب و خریداری کرد. خرید پمپ لئو در محیط‌های گوناگونی به ما کمک می‌کند تا انتقال آب و سیالات به میزان زیادی سهل و آسان شود.

در واقع کیفیت ساخت این پمپ‌ها بانی آن شده تا در زمینه‌هایی همچون؛ ساختمان‌های مسکونی و تجاری، استخرها، صنایع پتروشیمی، معدن، متالوژی، آتش نشانی، آبیاری باغات و زمین‌های زراعی، کشاورزی، دامداری، تامین آب محیط‌های کارگاهی، صنعتی و تولیدی، زهکشی، ساخت و ساز و غیره مورد استفاده واقع شوند. در ادامه می‌توانید دسته بندی این پمپ‌ها را به تفسیر مطالعه نمایید و شناخت کلی از مدل‌های پمپ لئو داشته باشید.

پمپ خانگی لئو | پمپ بشقابی، پمپ محیطی، پمپ خودمکش، پمپ جتی

پمپ خانگی لئو

سیستم‌های آبرسانی شهری تنها قادرند آب شرب تصفیه شده را تنها تا طبقات مشخصی از ساختمان (برای مثال تا طبقه دوم) انتقال دهند. با این اوصاف آبرسانی در ساختمان‌های چند طبقه و بلند دچار مشکل خواهد شد که برای رفع این مشکل و انتقال آب با فشار مناسب، خرید پمپ آب خانگی ضروری است. با تصمیم به خرید پمپ خانگی لئو شما با چند مدل مختلف رو به رو خواهید شد که هر کدام ویژگی و کارایی مختص به خود را داشته و برای محیط به خصوصی مناسب است.

پمپ بشقابی لئو

این دستگاه که جزو پمپ‌های گریز از مرکز می‌باشد برای سیالاتی با ویسکوزیته پایین مانند آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ بشقابی خانگی برای آبرسانی در منازل مسکونی، تجاری، آموزشی، مزارع کشاورزی و موارد صنعتی کاربرد و کارایی مناسبی خواهد داشت.

پمپ محیطی لئو

این پمپ در زمان استفاده در محیط‌های صنعتی قادرند از کانال‌های محیطی سیال را پمپاژ کنند. پمپ‌های محیطی عموما دبی پایین و هد بالایی داشته و در واقع از نظر ویژگی و نوع طراحی حد وسط پمپ‌های گریز از مرکز و جابه‌جایی مثبت می‌باشند.

پمپ جتی

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پمپ آب خانگی پمپ جتی است. این مدل‌ها که از نوع پمپ‌های گریز از مرکز به حساب آمده، قادرند آب یا سیال را تا ارتفاع زیادی منتقل نمایند به همین خاطر استفاده از آنها در ساختمان‌های بسیار بلند استفاده می‌شود.

پمپ خود مکش

پمپ‌های از نوع پمپ‌های سانتریفیوژی هستند که با ترکیب آب و هوا کار می‌کنند. پمپ‌های سانتریفیوژ خودمکش مشکل انسداد هوا را با ترکیب آب و هوا و ایجاد یک سیال شبیه آب، برطرف کرده‌اند. این نوع پمپ در نهایت هوای اضافی را خارج نموده و آب را به حرکت در می‌آورند و مانند یک پمپ استاندارد عمل می‌کنند. این نکته اهمیت دارد که بدانید پمپ‌های خودمکش نمی‌توانند بدون وجود آب در محفظه، عمل کنند.

پمپ صنعتی لئو | پمپ طبقاتی ، پمپ سانتریفیوژ

یکی از موارد مهم استفاده از پمپ‌ها در صنایع مختلف است که یکی از پایه‌های مهم و حیاتی آنها محسوب می‌شود چرا که با وجود آنهاست که چرخ صنایع به حرکت درآمده و روند انجام کارها سرعت بیشتری می‌گیرد. در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تولیدی برای جا به جایی و انتقال سیالاتی همچون آب، مواد شیمیایی، مواد خوراکی مایع، نفت، گل و لای، فاضلاب و غیره نیاز به یک موتور پمپ قوی احساس می‌شود.

پمپ صنعتی لئو که به صورت پمپ جابه‌جایی مثبت و پمپ گریز از مرکز ساخته می‌شوند، هریک ساختار و عملکردی دارند که در صنایع گوناگون نقش مهم و پر رنگی را ایفا می‌کنند.

پمپ تاسیساتی لئو | پمپ سیرکولاتور

پمپ صنعتی لئو

پمپ تاسیساتی که به آن پمپ سیرکولاتور (Circulator Pump) نیز گفته می‌شود، دستگاهی است که از آن برای به گردش در آوردن یک سیال درون یک سیکل بسته استفاده می‌شود. این پمپ قادر است تا سیالات را با دمای ۱۰۰ الی ۱۳۰ درجه سانتیگراد پمپاژ کند. پمپ‌های تاسیساتی اغلب برای تأمین آب داغ در سیستم‌های گرمایش مرکزی، منطقه‌ای و گردش آب داغ در سیستم‌های آب گرم خانگی مثل مدار آب گرم شوفاژ، و یا برای سیرکوله آب، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پمپ سیرکولاتور از پر‌مصرف‌ترین و محبوب‌ترین پمپ‌ها در صنعت تاسیسات به حساب می‌آید. پمپ تاسیساتی یا پمپ سیرکولاتور بسیار کم‌صدا بوده و دور موتور آن‌ها چیزی بین ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ دور است. این پمپ‌ها مکش منفی ندارند و از مصرف بهینه‌ای نیز برخوردار می‌باشند. به این ترتیب یک پمپ سیرکولاتور از منظر مصرف انرژی در رتبه A و B قرار دارد.

پمپ کفکش لئو | پمپ آبنما

پمپ کفکش برای کشیدنِ مایعات از کف به کار می‌رود، اما مایعاتی که غلظت آن پایین باشد و ذرات معلق جامد در آن وجود نداشته باشد. این نوع از پمپ نیز اکثراً به صورت مستغرق است، با این حال، برخی مدل‌ها نیز از نوع خودمکش یا موتور خشک هستند. ساختار پروانه در پمپ کفکش از نوع بسته یا نیمه باز است و ممکن است بیش از یک پروانه داشته باشد.

پمپ‌های کفکش لئو در تخلیه آب استخر، جمع‌آوری آب باران، جمع‌آوری آب‌های اضافی، پمپاژ فواره و آب‌نما، آبیاری زمین‌های کشاورزی، آبرسانی به واحدهای مسکونی کاربردهای فراوانی دارند.

پمپ استخری لئو

پمپ استخری بخش مهمی از یک مجموعه تفریحی به حساب می‌آید که بدون آن تامین آب تمیز و بدون آلودگی تقریبا غیر ممکن و دشوار خواهد بود. در واقع می‌توان گفت به کمک این پمپ‌هاست که ما می‌توانیم از شنا کردن در آبی تمیز لذت ببریم.

در سیستم پمپ استخری، آب از طریق دریچه‌های کف استخر با سرعت بالا، به تصفیه خانه استخر هدایت می‌شود. سپس از صافی‌های تعبیه شده در سیستم تصفیه خانه عبور کرده تا مو و سایر آلودگی‌ها از آن جدا شود. در مرحله بعدی تصفیه، آب استخر از تجهیزات گندزدا یا ضدعفونی کننده و سیستم گرمایشی عبور کرده و در نهایت نیز آبی تمیز و عاری از آلودگی به کاسه استخر باز می‌گردد.

کیفیت پمپ لئو چگونه است؟

طبیعی است که برای خرید پمپ لئو یا هر موتور پمپ دیگری بخواهید از کیفیت آن مطلع شوید. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره شد پمپ لئو را بهترین پمپ چینی می‌خوانند. دلیل این شهرت قطعا کیفیت بالای پمپ‌های لئوست که عنوان بهترین پمپ چینی را از آن خود کرده است. یکی از چیزهایی که کیفیت خرید پمپ لئو را بالا برده و عیوب آن را کاهش داده، ساخت پمپ ليو با آخرین تکنولوژی روز و دستگاه‌های پیشرفته است. این پمپ‌ها با دستگاه‌های تمام اتوماتیک ساخته شده و دور از باور نیست که خطای کمتری در ساخت آنها پیدا شود.

نکته بعدی که در خرید پمپ لئو اهمیت بسیاری دارد مقاومت آن در شرایط آب و هوایی مختلف است که این موضوع مستقیما به متریال و جنس بدنه پمپ‌های لئو باز می‌گردد. در بدنه و قطعات پمپ‌های لئو از آلیاژهایی چون چدن، استیل و برنج بهره گرفته شده است تا این پمپ‌ها قادر باشند تا در تمامی شرایط، کارایی و عملکرد خوب و مناسبی داشته باشند.

گارانتی پمپ لئو

گارانتی پمپ لئو

یکی از مشخصه‌هایی که در خرید پمپ لئو یا هر پمپ دیگری بایست در نظر بگیرید، برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش است. بودن گارانتی بر روی محصول اطمینان و پشتوانه‌ای برای استفاده از دستگاه است. خرید پمپ لئو 24 ماه گارانتی شرکت تولید کننده را شامل می‌شود این به معنی است که در زمان خرابی یا اختلال در کارکرد دستگاه می‌توانید با اطمینان خاطر از نمایندگی‌ها و تعمیر کنندگان تخصصی این پمپ‌ها برای رفع مشکل پمپ خود کمک بگیرید.

متخصصان پمپ‌های لئو به خوبی با ساختار و کارکرد این پمپ‌ها آشنایی دارند بنابراین می‌توانند بهترین راه حل و خدمات را برای رفع مشکل کارکرد آنها انتخاب کنند. پس وجود گارانتی ضمن آنکه به شما اطمینان می‌دهد کالای خریداری شد اصل و با کیفیت است خیال شما را از بابت پشتیبانی آینده دستگاه‌تان آسوده می‌کند.

قیمت خرید پمپ لئو

قیمت خرید پمپ لئو بسته به نوع پمپی که انتخاب می‌کنید کاملا متغیر و متفاوت است. خرید پمپ لئو خانگی برای شما چیزی در حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه خواهد داشت که بسته به نوع ساختمان، تعداد طبقات، تعداد خانوار، میزان مصرف و غیره باید باید مدل مناسب و کاربردی این پمپ انتخاب گردد.

خرید پمپ لئو صنعتی نیز رنج قیمتی در حدود ۴.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان دارد که همانند دیگر پمپ‌ها بسته به نوع، جنس و کاربری که دارد این قیمت می‌توان برای هر پمپ از این برند متفاوت باشد.

بودجه مورد نیاز برای خرید پمپ لئو تاسیساتی چیزی در حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان است و در  نهایت بودجه مورد نیاز برای خرید پمپ لئو استخری نیز به طور تقریبی ۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰.۰۰۰ می‌باشد.

نمایندگی فروش پمپ لئو

پس از آشنایی با پمپ لئو و انواع آن، نوبت به خرید پمپ لئو می‌رسد. از کجا می‌توانید پمپ لئو اصل و با کیفیت را تهیه و خریداری کنید؟

نمایندگی‌های فروش پمپ لئو بهترین مرکز برای خرید انواع پمپ لئو هستند. مهنام پمپ به عنوان نماینده فروش محصولات لئو در شهر اصفهان مفتخر است تا بهترین مدل‌های پمپ لئو را با قیمتی کاملا مناسب در اختیار متقاضیان این پمپ‌ها قرار دهد. در سایت مهنام پمپ می‌توانید از قسمت پمپ آب و زیر مجموعه‌های آن، پمپ مورد نیازتان را یافته و لیستی از محصولات را مشاهده نمایید.

اگر به دنبال خرید پمپ لئو هستید می‌توانید از طریق گزینه فیلتر بر اساس برند، برند لئو را انتخاب کرده تا تمامی پمپ‌های لئو برای شما نمایان شود. چنانچه مدل مورد نظرتان را یافتید می‌توانید با زدن دکمه افزودن به سبد خرید آن را از سایت مهنام پمپ نمایندگی فروش محصولات لئو سفارش دهید و در زمانی مناسب تحویل بگیرید.

1 فکر در مورد “ راهنمای خرید پمپ لئو و شناخت انواع آن

  1. مختار نیک نقلم گفت:

    سلام خوزستانی هستم پمپ خزید کردم باوجود داشتن برچسب و کارات گارانتی گفتن مشمول گارانتی نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *