پمپ استیل 316 چیست؟

حتما می‌دانید که برای انتقال سیالات اسیدی و خورنده از پمپ‌های مخصوصی استفاده می‌شود. بدنه و جنس این پمپ‌ها به گونه‌ایست که مقاومت کافی در برابر این نوع از سیالات را داشته باشند. برای خرید پمپ استیل 316 باید بدانید که این پمپ‌ها که نوعی پمپ اسید یا ضد اسید به حساب می‌آیند، به طور تخصصی از انواع پمپ‌های گریز از مرکز یا سانتریفیوژی است.

خرید پمپ استیل 316

پمپ استیل 316، پمپی مناسب برای انتقال مایعات خورنده و اسیدهای رقیق است. این پمپ با پروانه، شفت و بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ (استنلس استیل گرید 316) ساخته می‌شود در نتیجه مقاومت بالایی در برابر سایش، حرارت و خورندگی دارد. پمپ 316 قادر است تا سیالات اسیدی یا اسیدهای رقیق را تا ارتفاع حداکثر 30 متر انتقال دهد.

این سری از پمپ‌ها با برندها، اندازه و قدرت‌های مختلف تولید می‌شوند. خرید پمپ استیل 316 در واقع یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین انواع پمپ در دنیای صنعت است. علیرغم اینکه پمپ‌های 316 در اندازه و توان‌های مختلف تولید می‌شوند اما از حداکثر حجم یعنی 300 میلی لیتر و حداکثر فرکانس یعنی 50 تا 60 هرتز برخوردار می‌باشند.

کاربرد پمپ اسید 316

پمپ استیل 316 برای انتقال سیالات خورنده و اسیدهای رقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پمپ می‌تواند در صنایع مختلفی که به سیالات وابسته هستند، نظیر صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، کاغذسازی، دریایی، تصفیه آب و فاضلاب، خنک‌کننده‌ها، مبدل‌های حرارتی، صنایع نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، پالایش گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نفت و پتروشیمی، باتری سازی، صنایع رنگ و غیره کاربرد داشته باشد.

پمپ استیل 316 به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی، حرارت و سایش دارد، می‌تواند برای پمپاژ سیالاتی که دارای یون‌های کلرید، اسیدیته یا نمک‌زدگی بالایی هستند، مناسب باشد. پمپ استیل 316 همچنین می‌تواند برای پمپاژ مواد جامد یا سخت که خورندگی بالایی دارند نیز استفاده شود.

از آنجایی که این نوع پمپ دارای خاصیت ضد اسیدی و ضد خوردگی خوبی به خصوص در برابر اسیدهای کلرید است، برای حمل و انتقال سیال در آب نمک نیز مناسب می‌باشد.

پمپ کفکش استیل 316 چیست

یکی از مشکلاتی که پمپ‌های ضد اسید دارند این است که همیشه در آب نمک یا سیالات کلرید درصد تخریب بیشتری دارند. اما پمپ فولاد 316 تقریبا با هدف کار در این نوع سیالات طراحی و ساخته شده‌اند. وقتی به نوع ساخت و درصد مواد به کار رفته در این پمپ نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پمپ فولاد 316 در بین سایر گریدهای پمپ‌های فولادی در برابر خوردگی مقاوم‌تر بوده و همین امر باعث می‌شود که کاربردهای این پمپ نسبت به انواع دیگر بیشتر باشد.

پمپ کفکش استیل 316 چیست؟

با توجه به تمامی ویژگی‌های ذکر شده درخصوص پمپ استیل 316 به نظر می‌رسد این پمپ را می‌توان یک پمپ کفکش نیز به حساب آورد. در واقع پمپ شناور استیل 316 قادر است در انواع آب‌های کثیف و فاضلاب‌ها تا دمای 50 درجه سانتی‌گراد کار کند. بنابراین پمپ استیل 316 را می‌توان کفکش استیل 316 نیز نامید.

اما باید در نظر داشته باشید که این پمپ که نوعی پمپ گریز از مرکز است، نمی‌تواند سیال را تا ارتفاع زیاد پمپاژ کند.

مقاومت پمپ استیل 316 در برابر اسیدهای قوی چگونه است؟

پمپ استیل 316 دارای مقاومت بالایی در برابر خورندگی و اسیدهای رقیق کلریدی است. این به دلیل وجود 2 درصد مولیبدنیوم در ساختار آن است که خاصیت ضد خوردگی را افزایش می‌دهد اما پمپ استیل 316 در برابر اسیدهای قوی مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک مقاومت کمتری دارد و ممکن است باعث ایجاد ترک و خوردگی شود. بنابراین پمپ استیل 316 برای انتقال این نوع اسیدها مناسب نیست و باید از گریدهای دیگر استنلس استیل مانند 904L یا 254SMO استفاده شود.

انواع پمپ استیل 316

پمپ‌های استنلس استیل در مدل‌های مختلفی مانند سه فاز و تک فاز تولید می‌شوند که در ادامه به اختصار توضیح داده می‌شوند.

انواع پمپ استیل 316

پمپ سانتریفیوژ کوپلینگ مستقیم با موتور پمپ‌ استیل‌ 316:

این سری پمپ استیل 316 برای جابجایی آب و سیالات شیمیایی و آنهایی که نیاز به موتور الکتریکی معمولی دارند استفاده می‌شود. قابل حمل، سبک و کارکرد آسان دارند.

مدل COF، پمپ گریز از مرکز بدون موتور، پمپ فولاد 316 سری CO:

این سری پمپ فولادی 316 سری COF که به آن تک پمپ نیز می‌گویند برای جابجایی مایعاتی قابل اشتعال دارای ذرات و محیط انفجاری، با دبی بالا و هد کم، کاربرد دارد. پس از تعیین دبی و هد پمپ، تک پمپ انتخاب شده و برای موتور الکتریکی مورد استفاده مناسب است. از دستگاه الکتروموتور ضدانفجار با این سری پمپ استیل کوپله و شاسی لوارا 316 COF استفاده می‌شود.

سفارش و خرید پمپ استیل 316 یا کفکش 316

در مهنام پمپ می‌توانید پمپ استیل 316 سفارشی را با مشخصات مورد نیازتان خریداری کنید. پمپ استیل 316 مهنام پمپ با هدف استفاده و کاربری بالا در محیط‌های صنعتی، با قیمتی مناسب ارائه می‌شود. برای سفارش و خرید پمپ استیل 316  می‌توانید با شماره‌های مهنام پمپ تماس حاصل نموده و پس دریافت اطلاعات و استعلام قیمت پمپ استیل 316 مورد نیازتان را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *